Wekelijkse lessen

ef2f7eb140d4a11dc35834b8942fbc83.jpg

BACKMITRA

De lessen op de donderdag om 17.00 uur en om 20.00 zij n BackMitra lessen. BackMitra (Back=rug Mitra=vriend) is uitermate geschikt voor iedereen met rug, nek en schouder klachten. We maken gebruik van een stripje (backmitra) , welke de ruggenwervels ondersteunt en inwerkt op de diepere spierlagen. Ervaar wat het voor jou kan doen en boek een (proef)les of doe eens een online les mee.

Les boeken

YIN 

De les op donderdag om 18.30 uur is een Yin les. Uitermate geschikt voor iedereen die een stapje verder wil. Die zichzelf wil ontwikkelen, oud zeer wil opruimen en de toekomst vol vertrouwen tegemoet wil treden.  

Yin gaat over bindweefsel. Vanuit het principe dat trauma's zich vastzetten in je bindweefsel is yin een mooie manier om bindweefsel weer soepel te maken en daarmee trauma's op te lossen. Als je niet vecht of vlucht bevriest het en zet het zich vast in je lichaam. Er is simpelweg geen andere mogelijkheid. Yin maakt je bindweefsel weer soepel en gaat daarmee over discomfort in plaats van comfort. Yin Yoga volgens het Bivag, waar ik in 2020 de scholing volgde en nog steeds aanvullende modules YinTherapie volg:

  • geeft ruimte
  • laat voelen
  • verbindt met je emotie
  • verkent je fysieke grenzen
  • boort diepere lagen aan
  • geeft gronding
  • ademt lucht
  • laat water stromen

Les boeken

Vanaf september 2021 geeft Mathilde Holkamp wekelijks op woensdag twee Critical Alignment lessen. (CAY)

Mathilde Holkamp heeft zich o.a. gespecialiseerd in CAY, Critical Alignment Yoga therapie) en had jarenlang een eigen yogastudio in Leidschendam. In 2020 koos ze voor wonen in de natuur en verliet ze Leidschendam om zich in Ravenswoud te vestigen. Naast CAY geeft ze ook Yin, HathaYoga en Restorative yoga.


CAY biedt je een nieuwe ervaring van het woord ‘yoga’, wat verbinding betekent. Het is een diepe en concrete verbinding van het lichaam, de adem, het emotionele bewustzijn en het denken.

Het primaire doel van CAY is het mobiliseren van de wervelkolom (we gebruiken hierbij een strip, rol en blok), waarbij de balans in het totale lichaam wordt hersteld. Vervolgens bouwen we kracht op via yogahoudingen.

Wanneer de wervelkolom vrij beweegt, kan deze samenwerken met de zwaartekracht. In deze samenwerking kunnen we zelfs tijdens actieve bewegingen spanning loslaten. Wanneer de armen, schouders, het bekken en de benen goed zijn verbonden met de wervelkolom, vindt er gedurende passieve en actieve houdingen geen opbouw van spanning in het lichaam plaats.

Les boeken

Heb je vragen of wil je vrijblijvend meer informatie?

Klik hier
Website laten maken door Modual.