Happy Health Yogaweekend 25-27 januari 2019

| YOGA EN LEKKER GEZOND ETEN | 25-27 JANUARI 2019| V.A. €197,- P.P

| nog 8 plaatsen beschikbaar |

Dit weekend is een hemels cadeau aan jezelf! Een weekend waarin je je volledige innerlijk: je geest en je lijf vanbinnen, eens helemaal verwend. En dat zie je terug aan de buitenkant!

Met bekende en onbekende, uitgebalanceerde, natuurlijke en biologische voedingsmiddelen wordt iedere cel optimaal gevoed. De zachte yogavormen die dit weekend aan bod komen complementeren het geheel.

We eten vegetarisch, glutenloos en lactosevrij dit weekend. Maar wel uitzonderlijk lekker!
Denk aan oerbrood, smakelijke curry’s, maaltijdsoepen, golden milk en matcha latte.

Mathilde Holkamp verzorgt dit weekend de yoga. Zij deed dit reeds twee keer eerder voor BoerderijYoga en beide keren werden haar lessen met veel enthousiasme ontvangen. Aan bod komen onder meer Yin Yoga, Restorative Yoga en BackMitra® yoga.

PROGRAMMA
KOSTEN:

€197 o.b.v. meerpersoonskamer (max 3p, eigen sanitair)

€217 o.b.v. 2 persoonskamer (eigen sanitair)

€247 o.b.v een 1 persoonskamer (sanitair in de hal)

INCLUSIEF:

Ik stel Mathilde graag aan je voor:

Mathilde Holkamp heeft in 2008 een grote carriere-switch gemaakt toen ze haar drukke baan in het bedrijfsleven opgaf om haar hart te volgen. Ze sprak met zichzelf af alleen nog dingen te doen waar ze zelf blij van werd en die te delen met anderen. Ze volgde de vierjarige Hathayoga-opleiding waarbij anatomie en indicatie/contra-indicatie haar favoriete vakken waren. Na een proefles Critical Alignment Yoga (C.A.Y). in Amsterdam voelde ze direct dat dit de missing link was. Na haar Hathayoga-opleiding voltooide ze de bijscholing C.A.Y. en de therapie-opleiding bij Gert van Leeuwen. Inmiddels heeft ze ook de Yin Yogaopleiding bij Bivag afgerond en studeert ze Yin Yoga Medicine. Mathilde geeft C.A.Y., Yin Yoga, yogatherapie en workshops in Leidschendam/Voorburg en op locatie in Nederland en Griekenland.

MEER INFORMATIE OVER DE VERSCHILLENDE YOGAVORMEN DIT WEEKEND:

Yin Yoga is een zachte en meditatieve vorm van yoga, vooral gericht op het versterken

en versoepelen van het bindweefsel. Het bevordert een diepe energiedoorstroming in de meridianen en brengt de geest tot rust. Tijdens de klanken van rustige muziek worden de houdingen wat langer aangehouden. Je oefent aandachtig aanwezig te zijn en je open te

stellen voor wat zich van binnen voordoet en dit zonder oordeel te ´laten zijn´.

Restorative yoga, ook wel herstellende yoga, is ideaal in tijden waarin je lichamelijk en geestelijk wilt herstellen en opbouwen.

Wanneer je veel gegeven hebt, of dat nou fysiek is of mentaal, kan het vervolg zijn dat je je verzwakt of uitgeput voelt en weinig contact hebt met je lichaam. Dit kan ook aan de orde zijn als je herstellende bent van ziekte of een burn-out.

Door ontspanning te combineren met ademhalingsoefeningen en zachte bewegingen stimuleer je de herstellende, vernieuwende capaciteit van het lichaam.

Door de zachte benadering en de fysieke ondersteuning in de houdingen, kun je diep ontspannen en bevind je je in een positie om energie te verkrijgen in plaats van dat het energie kost.

De aandacht gaat naar het ontladen van spanning, die soms diep in het lichaam huist, en het stimuleren van de bloedcirculatie. Als spanning loslaat krijgt ook het lymfestelsel ruimte om afvalstoffen af te voeren.

BackMitra® yoga:yoga waarbij gebruik gemaakt wordt van een hulpmiddel, speciaal voor rug, schouder en nekklachten of om de rug sterker en soepeler te maken.

Door de BackMitra® te gebruiken begin je druk uit te oefenen op plaatsen van de wervelkolom waar er een excessieve kromming is. Door dit regelmatig te doen zullen de wervels naar een nieuwe -beter uitgelijnde- positie bewegen en krijgen onderliggende spiergroepen de kans te ontspannen. Na enige tijd blijft de wervelkolom steeds langer in de nieuwe positie en keert je rug naar zijn natuurlijke gezonde toestand terug.

Rugpijn is vaak een gevolg van een slecht uitgelijnde wervelkolom. Terwijl de rugspieren de slecht uitgelijnde wervels proberen te ondersteunen raken ze in een staat van permanente spanning. Wanneer dit gebeurt wordt de bloedstroom door het weefsel gehinderd waardoor de spier verhardt en begint pijn te doen.

Door de uitlijning van de wervelkolom te verbeteren kunnen de rugspieren ontspannen, de bloedstroom verbetert en zal de rugpijn minder worden.

Bij dagelijks zo’n 10 tot 15 minuten oefenen zal je binnen enkele weken resultaat zien. Beetje bij beetje wordt je rug soepeler en keert je wervelkolom terug naar zijn natuurlijke kromming. Het kan zijn dat je daardoor zomaar een paar centimeter groeit.

Direct boeken

Terug naar overzicht

Heb je vragen of wil je vrijblijvend meer informatie?

Klik hier
Website laten maken door Modual.